HBSC ESPAÑA

Health Behaviour in School-aged Children

HBSC Espainiako 2014

Espanian HSBC-ren ikerketa, 2014ko argitaraldian, Osasun, Gizarte-zerbitzu eta Berdintasunako Ministerioak finantzatu eta bermatu du.

Argitaraldi honetan, 11 eta 18 urte bitarteko 30.000 neska-mutilen datuak jaso zituen , guztira 402 eskoletan bananduak.

Langiketa-metodoa (ausazkoa, etapa anitzekoa, mordo-laginketa geruzatua eta konglomeratua) estatu mailan lortutako emaitzak orokortzea baimentzen du. Era berean, emaitzak ordezkagarriak dira adin maila (11-12, 13-14, 15-16 eta 17-18 urte), autonomia-erkidegoa eta ikastetxeetako titulartasunari dagokionez (publikoa, pribatua edo itundutako zentroa).

Ikastetxeen ausazko lagina Hezkuntza Ministerioak emandako zentsu batetik lortu zen. Bertan Espainiako ikastetxe guztiak jasoak zeuden.

Espanian HSBC-ren ikerketako 2010ko argitalpenetik, informazioaren eta komunikazioaren teknologia berriak(IKT) eransten dira datu bilketa prozeduran. Hau da, interneta erabiltzen da galdeketaren euskarri moduan eta ikasleek bete eta bidaltzeko tresna bezala.

Inkestak ikerketan partu hartu zuten 40 herrialde baino gehiagontzat galdera komunak zeuzkan. Hortaz gainera, Espainiako HBSCko taldeak eta argitaraldian, Osasun, Gizarte-zerbitzu eta Berdintasunako Ministerioak erabakitako galdera espezifikoak izan zituen.

HBSCko sare internazionaleko Herrialde guztientzat komunak ziren galderek hizkuntzen arteko parekotasuna bermatzeko itzulpen-kontraitzulpen prozesu bat jasan zuten.

Aurreko agitaraldietan bezala, HBSC-2014ko galdeketak eduki sorta handi esploratzen du. Ez da gelditzen bizitzeko moduan bakarrik, baita ere psikologi doikuntzako eta nerabeek hazitzen diren (familia, eskola, parekideak) testuinguruen kalitateko neurri ezberdinak ere hartzen ditu.

Inkestak eskoletako irakasleen begiradapean eskola orduen barne bete ziren, irakasle hauek datu bilketa prozesuaren buruzko argibide argi eta zehatzak zituzten eta ikasleei.

HBSC Espainiako 1986-2000

Espainia 1985tik aurrera egin diren ikerketa guztietan hartu du parte (sei aldiz aurtengo ikerketarekin) 1997-1998ko aukeran ezik. HBSCko espainiako lehen taldea Ramón Mendoza Doktoreak zuzenduta izan zen, Ikertzaile Nagusia bezela ekinez 1985/86tik 1997/98 arte. 2001/02tik gaur egun arte, HBSCko espainiako taldea Carmen Moreno Doktorearen zuzenbidean aurkitzen da, Bilakaera eta Heziketaren Psikologia Sailaren irakasle titularra delarik.

HBSC Espainiako 2002

Espainiako 2002ko HBSC ikerketa argitaraldian, Osasun, Gizarte Politika eta Berdintasunako Ministerioak laguntza eta finantziazioa jaso zuen.

Espainiako 2002ko HBSC ikerketak 11 eta 18 urte bitarteko 13.552 neska-mutilen datuak jaso zituen, 612 geletan bananduak.

Laginketa-metodoak (ausazkoa, etapa anitzekoa, mordo-laginketa geruzatua eta konglomeratua) lortutako emaitzak adin horretako Espainiako biztanleriara orokortzeko aukera ematen du. Halaber, adina, zentroen titulartasuna (publikoa, pribatua edo itundutako zentroa) eta habitata (landatarra eta urbanoa)dela eta ordezkakorrak dira eskualde bakoitzean.

Gelen ausazko lagina Hezkuntza eta Zientzi Ministerioak emandako zentsu batetik lortu zen. Bertan Espainiako ikastetxe guztiak jasoak zeuden.

Datu bilketa prozesuan zehazki lan honetarako prestatutako 18 (Osasunaren edo Hezkuntza eremuarekin erlazionatuak) parte hartuko dute.

Bi inkesta erabili ziren: bata 11 urtetako neska-mutilentzat (lehen hezkuntzako 5. maila) eta bestea gainerako nerabeentzat (DBHko 1. mailatik 4. mailara, Erdi Maila, eta Batxilergoko 1. eta 2. mailak).

Inkestak ikerketan parte hartu zuten herrialde guztientzat komunak ziren galderak zituen. Hortaz gainera, Espainiako HBSCko taldeak eta argitaraldian, Osasun, Gizarte Politika eta Berdintasunako Ministerioak erabakitako galdera espezifikoak izan zituen.

HBSCko sare internazionaleko Herrialde guztientzat komunak ziren galderek hizkuntzen arteko parekotasuna bermatzeko itzulpen-kontraitzulpen prozesu bat jasan zuten. Espainiako galdeketaren kasuan, eta bi hizkuntza ofizial dituzten eskualdeetan (Balear Irlak, Balentziar Erkidegoa, Katalunia, Euskadi, eta Galizia), nerabeei bi galdeketa aurkezten zitzaizkien, baikoitza hizkuntz ofizial batean, eurek aukera zezaten.

Galdeketak eskola orduen barne bete ziren, anonimotasunaren bermea eskeiniz (galdeketa bukatzerakoan, gutun azal itxi batean itzultzeko aukera emanez, adibidez).

HBSC Espainiako 2006

Espainiako 2006ko HBSC ikerketa argitaraldian, Osasun, Gizarte Politika eta Berdintasunako Ministerioak laguntza eta finantziazioa jaso zuen.

Espainiako 2006ko HBSC ikerketak 11 eta 18 urte bitarteko 21.811 neska-mutilen datuak jaso zituen, 1.119 geletan bananduak.

Laginketa-metodoak (ausazkoa, etapa anitzekoa, mordo-laginketa geruzatua eta konglomeratua) lortutako emaitzak adin horretako Espainiako biztanleriara orokortzeko aukera ematen du. Halaber, adina, zentroen titulartasuna (publikoa, pribatua edo itundutako zentroa) eta habitata (landatarra eta urbanoa) dela eta ordezkakorrak dira eskualde bakoitzean.

Gelen ausazko lagina Hezkuntza eta Zientzi Ministerioak emandako zentsu batetik lortu zen. Bertan Espainiako ikastetxe guztiak jasoak zeuden.

Datu bilketa prozesuan zehazki lan honetarako prestatutako 30 (Osasunaren edo Hezkuntza eremuarekin erlazionatuak) parte hartuko dute.

Bi inkesta erabili ziren: bata 11 urtetako neska-mutilentzat (lehen hezkuntzako 5. maila) eta bestea gainerako nerabeentzat (DBHko 1. mailatik 4. mailara, Erdi Maila, eta Batxilergoko 1. eta 2. mailak).

Inkestak ikerketan parte hartu zuten herrialde guztientzat komunak ziren galderak zituen. Hortaz gainera, Espainiako HBSCko taldeak eta argitaraldian, Osasun, Gizarte Politika eta Berdintasunako Ministerioak erabakitako galdera espezifikoak izan zituen.

HBSCko sare internazionaleko Herrialde guztientzat komunak ziren galderek hizkuntzen arteko parekotasuna bermatzeko itzulpen-kontraitzulpen prozesu bat jasan zuten. Espainiako galdeketaren kasuan, eta bi hizkuntza ofizial dituzten eskualdeetan (Balear Irlak, Balentziar Erkidegoa, Katalunia, Euskadi, eta Galizia), galdeketa bi hizkuntz ofilialetan aurkezten ziren, eurek aukera zezaten (azaleko orritik irekita hizkuntz batean, eta buelta emanda, kontraportadan, beste hizkuntzan).

Galdeketak eskola orduen barne bete ziren, anonimotasunaren bermea eskeiniz (galdeketa bukatzerakoan, gutun azal itxi batean itzultzeko aukera emanez adibidez).

HBSC Espainiako 2010

Espanian HSBC-ren ikerketa, 2009-2010 ko argitaraldian, Osasun, Gizarte Politika eta Berdintasunako Ministerioak finantzatu eta bermatu du.

Argitaraldi honetan, 11 eta 18 urte bitarteko 11.230 neska-mutilen datuak jaso zituen , guztira 135 eskoletan bananduak.

Langiketa-metodoa (ausazkoa, etapa anitzekoa, mordo-laginketa geruzatua eta konglomeratua) estatu mailan lortutako emaitzak orokortzea baimentzen du. Era berean, emaitzak ordezkagarriak dira adin maila (11-12, 13-14, 15-16 eta 17-18 urte), eremu geografikoa (Ipar, Erdialdeko, ekialdean eta hegoaldean) eta ikastetxeetako titulartasunari dagokionez (publikoa, pribatua edo itundutako zentroa).

Ikastetxeen ausazko lagina Hezkuntza Ministerioak emandako zentsu batetik lortu zen. Bertan Espainiako ikastetxe guztiak jasoak zeuden.

Datu bilketa prozesuan argitaraldi honetan karakterizatu da, informazioaren eta komunikazioaren teknologia berrien (IKT) erabilpenengandik, aurreko argitaraldietatik aurrerapen handi bat dela suposatzen dugu.

Funtsean, hiru inkesta mota erabili ditugu: 11-12 urteko neska-mutilentzat (lehen hezkuntzako 5. eta 6. maila), 13-14 urte (bigarren hezkuntzako 1. eta 2. maila) eta hirugarren bat falta diren gaztetxoentzat (bigarren hezkuntzako 3. eta 4. maila, Lanbide Heziketako erdi maila, Batxilergoko 1. eta 2. maila eta Hasierako Lanbide Prestakuntza Programa).

Inkestak ikerketan partu hartu zuten 40 herrialde baino gehiagontzat galdera komunak zeuzkan. Hortaz gainera, Espainiako HBSCko taldeak eta argitaraldian, Osasun, Gizarte Politika eta Berdintasunako Ministerioak erabakitako galdera espezifikoak izan zituen.

HBSCko sare internazionaleko Herrialde guztientzat komunak ziren galderek hizkuntzen arteko parekotasuna bermatzeko itzulpen-kontraitzulpen prozesu bat jasan zuten.

Inkestak eskoletako irakasleen begiradapean eskola orduen barne bete ziren, irakasle hauek datu bilketa prozesuaren buruzko argibide argi eta zehatzak zituzten eta ikasleei anonimotasunaren berme osoa eskainiz.

hbscorg pieGobierno de EspañaUniversidad de Sevilla